Artykuł sponsorowany

Jakie wymagania i oczekiwania mają pracownicy z branży FinTech?

Jakie wymagania i oczekiwania mają pracownicy z branży FinTech?

Branża Fintech, czyli innowacyjne usługi finansowe bazujące na nowoczesnych technologiach, rozwija się w Polsce i na świecie niezwykle dynamicznie. W związku z tym zapotrzebowanie firm na wykwalifikowanych pracowników tego sektora stale rośnie, a pracodawcy zadają sobie pytanie, jak zachęcić wartościowych kandydatów do podjęcia współpracy. W tym artykule zebraliśmy informacje dotyczące obecnych oczekiwań osób zatrudnionych w „fintechach”.

Idealny pracownik FinTech, czyli kto? 

Zacznijmy jednak od tego, kim jest pracownik branży FinTech. To środowisko jest z pewnością jednym z najbardziej interdyscyplinarnych, ponieważ łączy w sobie zagadnienia z dziedziny finansów, bankowości, e-commerce, programowania, sprzedaży, analityki biznesowej czy big data. Pracownicy FinTech to zatem zarówno programiści i specjaliści IT, jak i finansiści, analitycy, marketingowcy czy graficy. Łączyć powinny ich jednak następujące cechy:

  • otwarty umysł i ogromna kreatywność;

  • łatwość adaptacji do zmian;

  • szybkość podejmowania decyzji;

  • chęć nieustannego rozwoju;

  • umiejętność współpracy z interdyscyplinarnym zespołem;

  • znajomość rynku finansowego.

Znalezienie idealnego kandydata nie jest zatem sprawą prostą, a jeszcze trudniejsze bywa przekonanie go, że warto podjąć współpracę z daną firmą. Jakie argumenty mogą sprawić, że dana osoba zainteresuje się przestawioną jej ofertą pracy? Przedstawiamy je poniżej.

Praca zdalna i elastyczne godziny to podstawa 

Branża FinTech jest liderem, jeśli chodzi o wdrażanie pracy zdalnej – wielu jej pracowników pracowało z domu na długo przed wybuchem pandemii COVID-19. Nic zatem dziwnego, że dla większości kandydatów możliwość pracy zdalnej to jedno z podstawowych oczekiwań. Drugim, równie istotnym, jest elastyczny czas pracy i decyzyjność w zakresie godzin rozpoczynania i kończenia swoich obowiązków zawodowych. 

Pracownicy z branży FinTech to osoby samodzielne, które lubią mieć poczucie kontroli nad własnym życiem. Warto też pamiętać, że elastyczne godziny pracy i dowolność w zakresie miejsca jej wykonywania sprzyjają kreatywności – niektóre osoby znacznie łatwiej koncentrują się rano, inne wolą intensywnie pracować po zmroku; jedni lubią pracować w towarzystwie i na bieżąco wymieniać się pomysłami, drudzy preferują tworzenie w ciszy i spokoju, z zacisza własnego mieszkania – zwraca uwagę specjalista z agencji rekrutacyjnej Verita HR w Warszawie, zajmującej się między innymi rekrutowaniem pracowników sektora FinTech.

Warto pamiętać, że chociaż większości pracowników FinTech bardzo odpowiada praca zdalna, spory odsetek preferuje model hybrydowy lub wręcz stałą pracę w biurze. Atrakcyjne, dogodnie zlokalizowane miejsce pracy dostępne przez większość dnia nadal przemawia zatem na korzyść danego pracodawcy.

Jasna ścieżka kariery i możliwości rozwoju 

Kolejną ważną kwestią dla pracowników „fintechów” jest możliwość rozwoju – zarówno poprzez przyswajanie nowych umiejętności i wymianę doświadczeń w zróżnicowanym zespole, jak i w strukturach firmy. Jasno i wyraźnie sformułowana ścieżka kariery i opcje awansu, a także dostępne nowoczesne narzędzia, szkolenia i kursy czy doświadczeni liderzy, od których można się wiele nauczyć, to ogromne atuty. Warto wykorzystać je w procesie rekrutacji już na etapie formułowania oferty pracy, a następnie szczegółowo omówić podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Wiele firm z branży FinTech to niewielkie start-upy. Ich zaletą z punktu widzenia kandydata może być wielozadaniowość i dynamiczne środowisko pracy, na które pracownicy mają duży wpływ. Satysfakcja z udziału w rozwoju przedsiębiorstwa i tworzenia zupełnie nowych rozwiązań finansowo-technologicznych bywa poważnym argumentem za podjęciem współpracy!

Konkurencyjne wynagrodzenie 

Na koniec pozostawiliśmy kwestię – nomen omen – finansów, które z oczywistych względów są istotne dla wszystkich pracowników. Wysokiej klasy specjalistom, którzy bez problemu znajdą pracę w sektorze IT lub bankowym (gdzie pensje są naprawdę bardzo wysokie), trzeba zaproponować konkurencyjne wynagrodzenie. Poza samą wypłatą liczy się także forma współpracy – kontrakt, B2B, umowa o pracę – warto tutaj dostosować się do wymagań konkretnej osoby. Atrakcyjny pakiet benefitów pozapłacowych może stanowić dodatkową zachętę dla wielu osób. By propozycja pracodawcy wpisywała się w oczekiwania kandydatów, powinien on na bieżąco śledzić trendy w tym zakresie, porównując warunki oferowane w innych firmach z branży i kontrolując poziom zadowolenia swoich obecnych pracowników.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.