SEO lokalne a branża pośrednictwa pracy – dotrzyj do nowych klientów w pobliżu!

SEO lokalne a branża pośrednictwa pracy – dotrzyj do nowych klientów w pobliżu!

Prowadzisz agencję lub biuro pośrednictwa pracy? A może jesteś doradcą personalnym? Działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu? W takim razie zdecyduj się na wdrożenie lokalnego SEO. W naszym artykule wyjaśniamy, czym jest pozycjonowanie stron WWW. Poznaj zalety posiadania indywidualnej wizytówki w Google Moja Firma!

Lokalne SEO a branża pośrednictwa pracy – wprowadzenie

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu widoczności strony internetowej na dane zapytania, wprowadź lokalne SEO. Wiąże się to z daną lokalizacją, a zatem:

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Aby internauci mogli znaleźć Twój biznes w sieci, potrzebujesz mieć wysoką pozycję w wyszukiwarce. W ten sposób użytkownicy Internetu łatwiej znajdą Twoją firmę czy usługę. Dlatego w celu znalezienia w danej miejscowości agencję pracy, wpisuje się:

Przeczytaj również: Jakie dokumenty zabrać na wizytę w agencji pracy?

  • agencja pracy Bydgoszcz,

  • agencja pracy tymczasowej Warszawa,

  • urząd pracy Gdańsk.

Nie zawsze jest jednak konieczne wprowadzenie frazy z lokalizacją. Zwykle to Google pokazuje internautom oferty czy usługi w pobliżu. Co to oznacza? Że internauta z Krakowa wpisze w wyszukiwarkę frazę „agencja pracy tymczasowej”, a jego lokalizacja Google poda wyniki dla wszystkich firm, które znajdują się najbliżej niego.

Przeczytaj również: Do kogo skierowana jest oferta agencji pracy?

Reklamować się w sieci można na różny sposób. Mogą to być:

  • strona WWW Twojej firmy,

  • obecność w Social Mediach,

  • firmowy blog z artykułami poradnikowymi.

SEO lokalne a branża pośrednictwa pracy – co warto wiedzieć?

Lokalne SEO to dobra opcja dla firm rekrutacyjnych. Sprawdzi się zarówno dla małych, średnich czy dużych firm zajmujących się rekrutacją. Szczególnie dla tych prowadzących działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie.

Przeczytaj również: Jakie korzyści dla pracodawcy zapewnia leasing pracowniczy?

Prowadzisz biznes w kilku różnych miastach? Zdecyduj się na pozycjonowanie na dane lokalizacje. Porada: Przy większych miejscowościach należy zastosować regionalne pozycjonowanie. Wszystko dlatego, że jest tam duża konkurencja.

Branża pośrednictwa pracy a lokalne pozycjonowanie

Zastanawiasz się, jak zbudować lokalną widoczność? Pomoże Ci w tym optymalizacja Twojego biznesu w Internecie! Zadbaj, aby na Twojej stronie internetowej znalazły się takie informacje jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Informacje te powinny się mieścić w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce sprawią, że informacje te będą widoczne również na podstronach. W ten sposób roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją witrynę Twojej firmy. Oznacz dane kontaktowe danymi strukturalnymi, a więc schema.org (np. Microdata). Wykorzystaj frazy z lokalizacją:

  • miasto – agencja pracy w Gdańsku,

  • dzielnica – agencja pracy tymczasowej na Żoliborzu,

  • region – firma rekrutacyjna w podkarpackim.

Natomiast w tagach title lub nagłówkach (H1 i H2), dobrze, aby znajdowały się informacje na temat lokalizacji. Najlepiej, aby znajdowały się w treści strony WWW. Pamiętaj: Stosuj jedynie naturalne formy. Zamiast „agencja pracy Bydgoszcz” użyj „agencja pracy w Bydgoszczy”. Frazy z długim ogonem (ang. long tails) na przykład „agencja pracy tymczasowej w Warszawie” będą również pomocne.

Zależy Ci na poprawie wizerunku Twojego biznesu w Internecie? Wybierz ciekawy content (treści) na Twoim serwisie. Stanowią je treści w formie artykułów poradnikowych. Mogą się opierać na zasadzie „E-A-T”, a zatem na: wiedzy, autorytecie, wiarygodności, zaufaniu. Teksty muszą zawierać frazy kluczowe z danym regionem.

Co jeszcze warto wiedzieć o lokalnym SEO?

Zajmujesz się rekrutacją pracowników z różnych miast? Jeśli tak to potrzebne Ci będą landing pages. Czym są? Docelowymi stronami z interesującymi treściami. Dobrze, aby były skierowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Ważne są także dane kontaktowe. Równie istotne są następujące elementy:

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,

  • opcja dodawania ocen i opinii przez użytkowników Internetu,

  • linkowanie między podstronami.

Nie zapomnij poza tym o optymalizacji konwersji, a więc wysłaniu wiadomości e-mail czy wypełnieniu kontaktowego formularza.

Zalety Google Moja Firma

Ostatnim etapem lokalnego pozycjonowania jest skorzystanie z opcji, jakie przynosi bezpłatne narzędzie Google Moja Firma. Dzięki temu można promować lokalne firmy. W ten sposób informacje o przedsiębiorstwie są widoczne nie tylko na mapach Google, ale również w wyszukiwarce.

Google My Business to dobry pomysł zarówno dla małych, jak i dużych firm rekrutacyjnych. Do głównych korzyści GMB zaliczają się:

  • opcja oceny – z możliwością odpowiadania przez właściciela,

  • dostęp do informacji o firmie – ułatwiony kontakt z klientami,

  • budowa zaufania – wśród użytkowników Internetu,

  • dostęp do statystyk – monitoring działań internautów i dostęp do informacji, jak została przez nich znaleziona Twoja firma.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Jakie są najważniejsze korzyści z lokalnego SEO?

W raporcie Gemius „E-commerce w Polsce” można przeczytać, że aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie, a 75% kupuje w polskich e-sklepach.

Wprowadzenie lokalnego SEO pozwoli Twojej firmie dotrzeć do większej liczby klientów. Działania z zakresu SEO pozwolą na:

  • poprawę pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzenie czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotarcie do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów, jak wynika z raportu Gemius.

Lokalne frazy są związane z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne słowa kluczowe – przyczynia się to do szybszych efektów.

Prowadzisz agencję pośrednictwa pracy? Jesteś właścicielem firmy rekrutacyjnej? Sprawdź, jak wprowadzić lokalne SEO i poznaj jego zalety. Docieraj do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.