SEO lokalne a branża pośrednictwa pracy – dotrzyj do nowych klientów w pobliżu!
Prowadzisz agencję lub biuro pośrednictwa pracy? A może jesteś doradcą personalnym? Działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu? W takim razie zdecyduj się na wdrożenie lokalnego SEO. W naszym artykule wyjaśniamy, czym jest pozycjonowanie stron WWW. Poznaj zalety posiadania indywidualnej wizytówki w Google Moja Firma!
Lokalne SEO a branża pośrednictwa pracy – wprowadzenie
Jeśli zależy Ci na zwiększeniu widoczności strony internetowej na dane zapytania, wprowadź lokalne SEO. Wiąże się to z daną lokalizacją, a zatem:
miastem,
regionem,
dzielnicą.
Aby internauci mogli znaleźć Twój biznes w sieci, potrzebujesz mieć wysoką pozycję w wyszukiwarce. W ten sposób użytkownicy Internetu łatwiej znajdą Twoją firmę czy usługę. Dlatego w celu znalezienia w danej miejscowości agencję pracy, wpisuje się:
Przeczytaj również: Jakie dokumenty zabrać na wizytę w agencji pracy?
agencja pracy Bydgoszcz,
agencja pracy tymczasowej Warszawa,
urząd pracy Gdańsk.
Nie zawsze jest jednak konieczne wprowadzenie frazy z lokalizacją. Zwykle to Google pokazuje internautom oferty czy usługi w pobliżu. Co to oznacza? Że internauta z Krakowa wpisze w wyszukiwarkę frazę „agencja pracy tymczasowej”, a jego lokalizacja Google poda wyniki dla wszystkich firm, które znajdują się najbliżej niego.
Przeczytaj również: Do kogo skierowana jest oferta agencji pracy?
Reklamować się w sieci można na różny sposób. Mogą to być:
strona WWW Twojej firmy,
obecność w Social Mediach,
firmowy blog z artykułami poradnikowymi.
SEO lokalne a branża pośrednictwa pracy – co warto wiedzieć?
Lokalne SEO to dobra opcja dla firm rekrutacyjnych. Sprawdzi się zarówno dla małych, średnich czy dużych firm zajmujących się rekrutacją. Szczególnie dla tych prowadzących działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie.
Przeczytaj również: Jakie korzyści dla pracodawcy zapewnia leasing pracowniczy?
Prowadzisz biznes w kilku różnych miastach? Zdecyduj się na pozycjonowanie na dane lokalizacje. Porada: Przy większych miejscowościach należy zastosować regionalne pozycjonowanie. Wszystko dlatego, że jest tam duża konkurencja.
Branża pośrednictwa pracy a lokalne pozycjonowanie
Zastanawiasz się, jak zbudować lokalną widoczność? Pomoże Ci w tym optymalizacja Twojego biznesu w Internecie! Zadbaj, aby na Twojej stronie internetowej znalazły się takie informacje jak:
nazwa firmy,
dane kontaktowe,
godziny pracy.
Informacje te powinny się mieścić w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce sprawią, że informacje te będą widoczne również na podstronach. W ten sposób roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją witrynę Twojej firmy. Oznacz dane kontaktowe danymi strukturalnymi, a więc schema.org (np. Microdata). Wykorzystaj frazy z lokalizacją:
miasto – agencja pracy w Gdańsku,
dzielnica – agencja pracy tymczasowej na Żoliborzu,
region – firma rekrutacyjna w podkarpackim.
Natomiast w tagach title lub nagłówkach (H1 i H2), dobrze, aby znajdowały się informacje na temat lokalizacji. Najlepiej, aby znajdowały się w treści strony WWW. Pamiętaj: Stosuj jedynie naturalne formy. Zamiast „agencja pracy Bydgoszcz” użyj „agencja pracy w Bydgoszczy”. Frazy z długim ogonem (ang. long tails) na przykład „agencja pracy tymczasowej w Warszawie” będą również pomocne.
Zależy Ci na poprawie wizerunku Twojego biznesu w Internecie? Wybierz ciekawy content (treści) na Twoim serwisie. Stanowią je treści w formie artykułów poradnikowych. Mogą się opierać na zasadzie „E-A-T”, a zatem na: wiedzy, autorytecie, wiarygodności, zaufaniu. Teksty muszą zawierać frazy kluczowe z danym regionem.
Co jeszcze warto wiedzieć o lokalnym SEO?
Zajmujesz się rekrutacją pracowników z różnych miast? Jeśli tak to potrzebne Ci będą landing pages. Czym są? Docelowymi stronami z interesującymi treściami. Dobrze, aby były skierowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Ważne są także dane kontaktowe. Równie istotne są następujące elementy:
zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,
opcja dodawania ocen i opinii przez użytkowników Internetu,
linkowanie między podstronami.
Nie zapomnij poza tym o optymalizacji konwersji, a więc wysłaniu wiadomości e-mail czy wypełnieniu kontaktowego formularza.
Zalety Google Moja Firma
Ostatnim etapem lokalnego pozycjonowania jest skorzystanie z opcji, jakie przynosi bezpłatne narzędzie Google Moja Firma. Dzięki temu można promować lokalne firmy. W ten sposób informacje o przedsiębiorstwie są widoczne nie tylko na mapach Google, ale również w wyszukiwarce.
Google My Business to dobry pomysł zarówno dla małych, jak i dużych firm rekrutacyjnych. Do głównych korzyści GMB zaliczają się:
opcja oceny – z możliwością odpowiadania przez właściciela,
dostęp do informacji o firmie – ułatwiony kontakt z klientami,
budowa zaufania – wśród użytkowników Internetu,
dostęp do statystyk – monitoring działań internautów i dostęp do informacji, jak została przez nich znaleziona Twoja firma.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są najważniejsze korzyści z lokalnego SEO?
W raporcie Gemius „E-commerce w Polsce” można przeczytać, że aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie, a 75% kupuje w polskich e-sklepach.
Wprowadzenie lokalnego SEO pozwoli Twojej firmie dotrzeć do większej liczby klientów. Działania z zakresu SEO pozwolą na:
poprawę pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w wysokie pozycje,
zaoszczędzenie czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
dotarcie do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów, jak wynika z raportu Gemius.
Lokalne frazy są związane z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne słowa kluczowe – przyczynia się to do szybszych efektów.
Prowadzisz agencję pośrednictwa pracy? Jesteś właścicielem firmy rekrutacyjnej? Sprawdź, jak wprowadzić lokalne SEO i poznaj jego zalety. Docieraj do klientów w pobliżu!
Źródło: Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana